18 lis Lancom Digital Assistant – chatbot AI, który odpowie na Twoje pytania o rozwiązania Lancom Systems
Sztuczna inteligencja jest jednym z najważniejszych tematów 2025 roku. Jest obecna wszędzie – w naszej codzienności, w naszych urządzeniach, w narzędziach pracy. Nic więc dziwnego, że producenci dostępni w portfolio Kappa Data również wykorzystują AI, aby ułatwić życie partnerom.
LANCOM System nie pozostaje w tyle i wprowadza swoje pierwsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Pierwszym krokiem jest udostępnienie cyfrowych asystentów (chatbotów), którzy zapewniają całodobowe wsparcie w zakresie pytań o firewalle, przełączniki i sieci bezprzewodowe.
Możesz zadawać pytania dotyczące bezpieczeństwa sieci, bezpieczeństwa IT, zapór LANCOM R&S Unified Firewalls, punktów dostępowych, kontrolerów WLAN, projektowania sieci Wi-Fi, rozwiązywania problemów, a także routerów i bram SD-WAN. Chatbot korzysta z ogromnej bazy wiedzy LANCOM Knowledge Base – zawierającej artykuły wsparcia, przewodniki troubleshootingowe i wiele więcej.

Chatboty znajdują się obecnie w fazie beta. Oznacza to, że mogą pojawić się niepełne lub nieprecyzyjne odpowiedzi – jest to naturalna część procesu uczenia. Aby poprawić jakość udzielanych informacji, trenerzy AI potrzebują Twojej opinii. Dlatego nie wahaj się korzystać z anonimowych reakcji (kciuk w górę, ocena gwiazdkowa) lub formularza opinii, aby przekazać swoje uwagi bezpośrednio do LANCOM.
Jak zawsze, LANCOM System przykłada ogromną wagę do ochrony danych i cyfrowej suwerenności. Historie czatów są przechowywane maksymalnie przez trzy miesiące, bez możliwości identyfikacji użytkownika. Dane dotyczące jakości odpowiedzi są analizowane anonimowo przez specjalistów LANCOM zajmujących się treningiem modeli AI.
Do realizacji rozwiązania LANCOM System wykorzystuje platformę stworzoną w Europie – z bezpiecznym przetwarzaniem danych i wyłącznym użyciem europejskich dostawców chmurowych. Wykorzystywany model językowy (LLM) to ChatGPT-4o mini, hostowany w Europie (MS Azure). Dostawca rozwiązania jest członkiem niemieckiego KI Bundesverband, zrzeszającego firmy i ekspertów zaangażowanych w rozwój sztucznej inteligencji zgodnej z wartościami europejskimi i zasadami demokratycznymi, a także w budowanie cyfrowej suwerenności Europy.
Chatbot jest obecnie zoptymalizowany głównie do języka angielskiego, ale obsługuje również m.in. niemiecki i francuski.
Cieszymy się, że kolejny producent wprowadza sztuczną inteligencję do swoich rozwiązań. W Kappa Data z entuzjazmem obserwujemy rozwój innowacji w ofercie LANCOM Systems.
Zainteresowany rozwiązaniami LANCOM Systems? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy!