Świętujemy 25 lat Kappa Data

25 Lat Kappa Data

Świętujemy 25 lat Kappa Data

Dla człowieka jest to dopiero początek, samochód od razu staje się oldtimerem, ale dla Kappa Data 25 lat oznacza „nabranie rozpędu”.

Siła firmy tkwi w byciu elastycznym w całym jej dążeniu do celu bez wyrzekania się swoich wartości. Przeczytaj, w jaki sposób Kappa Data wykiełkowała z nasionka do wartości ugruntowanej dla wielu partnerów ICT.

3 podstawowe zasady Grupy Kappa Data

Od wczesnych lat działalności Kappa Data kładła główny nacisk na sprzedaż rozwiązań z zakresu łączności i bezpieczeństwa sieciowego od ograniczonej liczby dostawców. Dziś można to rozszerzyć
o zabezpieczenia OT i IoT.

Równie ważna jest lojalność resellerów: od 25 lat Kappa Data obsługuje wyłącznie resellerów poprzez ścisły model channel-driven.

Wreszcie, istnieje wartość dodana, którą firma wysoko ceni, gdzie zawsze stara się znaleźć wartość dodaną dla klientów i dostawców. Ta wartość dodana ewoluowała: podczas gdy w początkowych latach była to wartość czysto techniczna, dziś Kappa Data oferuje resellerom kompletny pakiet ze wsparciem poprzez generowanie leadów, marketing, rozwój biznesu, procesy logistyczne i oczywiście techniczną wartość dodaną, taką jak wsparcie, szkolenia i wsparcie przedsprzedażowe.

Grupa docelowa i rozwój Kappa Data

Ewoluowała również grupa docelowa organizacji. Założona w Gandawie, początkowo z nastawieniem na rynek lokalny i głównie małych resellerów, firma działa dziś w 5 krajach, oferując zarówno rozwiązania dla przedsiębiorstw, jak i dla resellerów średniej wielkości.

W swoim rozwoju Kappa Data zawsze szuka solidnych, długoterminowych relacji. Potwierdza się to, gdy spojrzy się na dostawców i klientów firmy. Z ograniczonej grupy dostawców, większość z nich działa od ponad 10 lat. Ponadto firma wciąż ma klientów, którzy kupowali od niej produkty nawet
w pierwszych latach jej istnienia.

Oprócz długoterminowych relacji, centralne znaczenie ma również osobiste podejście do pracowników, klientów i dostawców: jest to kolejny obszar, w którym Kappa Data się wyróżnia.

Rozwój Grupy Kappa Data

Wzrost, jakiego firma doświadczyła na przestrzeni lat, był wspierany przez wzmocnienie zespołu zarządzającego. Do 2011 roku zarządzanie leżało głównie w rękach Patricka Casteelsa jako dyrektora zarządzającego, wspieranego przez Koerta Martensa jako dyrektora technicznego. W 2011 roku do zespołu zarządzającego dołączył Chris Willems, co natychmiast zapoczątkowało międzynarodowe ambicje Kappa Data, wraz z uruchomieniem w 2013 roku Kappa Data Netherlands, a w 2015 roku Kappa Data Poland.

Ważne kamienie milowe pojawiły się również w 2019 roku wraz z nawiązaniem współpracy
z inwestorem private equity Investlink oraz przejęciem francuskiej firmy Exer w 2021 roku, co spowodowało ponowne powiększenie zespołu zarządzającego o Michela Grunspana, dyrektora generalnego przejętej firmy Exer.

Wynikiem tego wszystkiego jest dynamiczna, silna finansowo grupa z obrotem prawie 100 mln euro
i 85 pracownikami.

Weźmy na chwilę pod lupę Polskę

Kappa Data Polska została założona w 2016 roku jako dystrybutor IT z wartością dodaną, z naciskiem na infrastrukturę sieciową i bezpieczeństwo sieciowe dla MŚP.

Zaczęliśmy działać z rozmachem dzięki partnerstwom vendorskim z wiodącymi dostawcami, takimi jak Lancom Systems i Barracuda Networks. Firewalle i Wi-Fi nie miały przed nami tajemnic ani wtedy, ani teraz.

Mimo, że były to już wcześniej nasze zainteresowania, wzmocnienie kompetencji technicznych
w zakresie Wi-Fi i bezpieczeństwa sieci doprowadziło nas do uzyskania statusu Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego Barracuda Networks i Ekahau, Inc. Nieustannie dążymy do uzyskania wartości dodanej dla naszych resellerów i sprzedawców.

W pierwszych miesiącach trwania Corony w 2020 roku, Kappa Data Polska wykonała odważny ruch, poruszanie się w pandemii, nie jest łatwe. Teraz można ich znaleźć w nowym biurze w Nowej Dębie, gdzie mają w pełni wyposażone centrum szkoleniowe, dział administracyjny i przestrzeń magazynową. To dopiero początek dla Kappa Data Polska. Bądźcie czujni i czekajcie na więcej!

Ambicje Grupy Kappa Data

Ambicje grupy jeszcze nie opadły. Opierając się na mocnych fundamentach, grupa chce kontynuować wzrost w Europie w nadchodzących latach, oczywiście przy zachowaniu tych samych kluczowych wartości, które uczyniły firmę silną przez 25 lat.

Kappa Data z dumą patrzy na 25 lat historii firmy i z wielką ufnością patrzy w przyszłość.
25 Lat Kappa Data