09 mar Świętujemy 25 lat Kappa Data
Dla człowieka jest to dopiero początek, samochód od razu staje się oldtimerem, ale dla Kappa Data 25 lat oznacza „nabranie rozpędu”.
Siła firmy tkwi w byciu elastycznym w całym jej dążeniu do celu bez wyrzekania się swoich wartości. Przeczytaj, w jaki sposób Kappa Data wykiełkowała z nasionka do wartości ugruntowanej dla wielu partnerów ICT.
3 podstawowe zasady Grupy Kappa Data
Od wczesnych lat działalności Kappa Data kładła główny nacisk na sprzedaż rozwiązań z zakresu łączności i bezpieczeństwa sieciowego od ograniczonej liczby dostawców. Dziś można to rozszerzyć
o zabezpieczenia OT i IoT.
Równie ważna jest lojalność resellerów: od 25 lat Kappa Data obsługuje wyłącznie resellerów poprzez ścisły model channel-driven.
Wreszcie, istnieje wartość dodana, którą firma wysoko ceni, gdzie zawsze stara się znaleźć wartość dodaną dla klientów i dostawców. Ta wartość dodana ewoluowała: podczas gdy w początkowych latach była to wartość czysto techniczna, dziś Kappa Data oferuje resellerom kompletny pakiet ze wsparciem poprzez generowanie leadów, marketing, rozwój biznesu, procesy logistyczne i oczywiście techniczną wartość dodaną, taką jak wsparcie, szkolenia i wsparcie przedsprzedażowe.
Grupa docelowa i rozwój Kappa Data
Ewoluowała również grupa docelowa organizacji. Założona w Gandawie, początkowo z nastawieniem na rynek lokalny i głównie małych resellerów, firma działa dziś w 5 krajach, oferując zarówno rozwiązania dla przedsiębiorstw, jak i dla resellerów średniej wielkości.
W swoim rozwoju Kappa Data zawsze szuka solidnych, długoterminowych relacji. Potwierdza się to, gdy spojrzy się na dostawców i klientów firmy. Z ograniczonej grupy dostawców, większość z nich działa od ponad 10 lat. Ponadto firma wciąż ma klientów, którzy kupowali od niej produkty nawet
w pierwszych latach jej istnienia.
Oprócz długoterminowych relacji, centralne znaczenie ma również osobiste podejście do pracowników, klientów i dostawców: jest to kolejny obszar, w którym Kappa Data się wyróżnia.
Rozwój Grupy Kappa Data
Wzrost, jakiego firma doświadczyła na przestrzeni lat, był wspierany przez wzmocnienie zespołu zarządzającego. Do 2011 roku zarządzanie leżało głównie w rękach Patricka Casteelsa jako dyrektora zarządzającego, wspieranego przez Koerta Martensa jako dyrektora technicznego. W 2011 roku do zespołu zarządzającego dołączył Chris Willems, co natychmiast zapoczątkowało międzynarodowe ambicje Kappa Data, wraz z uruchomieniem w 2013 roku Kappa Data Netherlands, a w 2015 roku Kappa Data Poland.
Ważne kamienie milowe pojawiły się również w 2019 roku wraz z nawiązaniem współpracy
z inwestorem private equity Investlink oraz przejęciem francuskiej firmy Exer w 2021 roku, co spowodowało ponowne powiększenie zespołu zarządzającego o Michela Grunspana, dyrektora generalnego przejętej firmy Exer.
Wynikiem tego wszystkiego jest dynamiczna, silna finansowo grupa z obrotem prawie 100 mln euro
i 85 pracownikami.
Weźmy na chwilę pod lupę Polskę
Kappa Data Polska została założona w 2016 roku jako dystrybutor IT z wartością dodaną, z naciskiem na infrastrukturę sieciową i bezpieczeństwo sieciowe dla MŚP.
Zaczęliśmy działać z rozmachem dzięki partnerstwom vendorskim z wiodącymi dostawcami, takimi jak Lancom Systems i Barracuda Networks. Firewalle i Wi-Fi nie miały przed nami tajemnic ani wtedy, ani teraz.
Mimo, że były to już wcześniej nasze zainteresowania, wzmocnienie kompetencji technicznych
w zakresie Wi-Fi i bezpieczeństwa sieci doprowadziło nas do uzyskania statusu Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego Barracuda Networks i Ekahau, Inc. Nieustannie dążymy do uzyskania wartości dodanej dla naszych resellerów i sprzedawców.
W pierwszych miesiącach trwania Corony w 2020 roku, Kappa Data Polska wykonała odważny ruch, poruszanie się w pandemii, nie jest łatwe. Teraz można ich znaleźć w nowym biurze w Nowej Dębie, gdzie mają w pełni wyposażone centrum szkoleniowe, dział administracyjny i przestrzeń magazynową. To dopiero początek dla Kappa Data Polska. Bądźcie czujni i czekajcie na więcej!
Ambicje Grupy Kappa Data
Ambicje grupy jeszcze nie opadły. Opierając się na mocnych fundamentach, grupa chce kontynuować wzrost w Europie w nadchodzących latach, oczywiście przy zachowaniu tych samych kluczowych wartości, które uczyniły firmę silną przez 25 lat.